رواية مجنونة اليزن الفصل التاسع 9 بقلم ميرو محمد
#البارت_التاسع
#مجنونة_اليزن
#بقلمي_ميرو_محمد
ظلت فرح تصرخ طول الطريق ويزن متعصب جدا ان ازاي كانت هتضيع منه نعم فاهو كان يكابر في حبه لفرح ولاكن .
اخذ هذه الخطوه في انه يخلي فرح تمضي عقد الجواز دون علمها وكان مستني وقت مناسب حتي يخبرها بهذا الموضوع ولاكن لما يخبرها حتي تقع في حبه .
فرح : انت يامجنون انا عاوزا اروح بيتي .
يزن : ما هو دا بيتك 🤨
فرح : انت مجنون بيت مين ياجدع انت كان يوم اسود لما شوفتك عااااااا ياماما .
فرمل يزن العربيه جامد وقال بعصبيه : اقسم بالله لو سمعت نفسك لحد منوصل لكون راميكي هنا لكلا.ب السكك .
فرح بخوف سكتت .وندي بتوسيها وان هي عارفه اخوها لو اتعصب ممكن يعمل ايه .
#بقلمي_ميرو_محمد
بعد وقت طويل وصلو علي القصر بتاع يزن .
يزن نزل والحرس كمان وراح فتح لفرح الباب وقالها : انزلي .
فرح بتمرد : مش هنزل وخلي عندك د.م وروحني عند ماما هو بلعافيه مش هعيش معاك .
يزن 🤨 : يعني كده ماشي . وشد فرح من دراعها ونزلها من العربيه ورفعها علي كتفه ودخل بيه الي الداخل وندي ورا وفهد امن الدنيا خوفا ان عم فرح يعمل حاجه وظل فهد مع الحرس ولم يروح حتي ياامن علي صديق عمره وحبيبت قلبه ندي .
في بيت فرح .....
رقيه بدموع : ياترا بنتي عامله ايه دلوقتي .
جابر بعصبيه : كله من عميلك يارقيه لما اخدتي البنت وهربتي .
رقيه: ويارتني بعدت عن الدنيا كلها وهي معايا .
جابر : مش وقته الكلام المهم انا هروح لحد الحكومه لما نشوف هنعمل ايه وذهب جابر هو والرجاله الي القسم نعم فاهو صعيدي ود.مه حامي لم يتحمل الي الصباح .
وظلت رقيه تبكي وهي قليلة الحيله ولاكن كل تفكرها فرح عامله ايه دلوقتي.
#بقلمي_ميرو_محمد
في قصر اليزن ....
يزن : خديها ياندي وعرفيها اوضتها .
ندي : حاضر ياابيه تعالي يافرح.
فرح بخوف : لاء لاء انا هنام مع ندي في اوضتها .
يزن بعصبيه : مينفعش طبعا انتي ليكي اوضه .
ندي : انهارده بس ياابيه معلش لحد متتعود ونبي .
يزن : تمام انهارده بس .
وذهبت ندي هي وفرح الي اعلي .
وصعد يزن هو الاخر الي غرفته حتي يبدل ملابسه وينزل الي فهد حتي يطمن علي الاوضاع .
في غرفت ندي ..
ندي : خلاص بقا ممكن تهدي يافرح .
فرح : يعني بزمتك اخوكي دا انسان زينا .
ندي : هههههه والله ابيه طيب وعلي فكره شكله بيحبك .
فرح : نعم نعم حبيتو عقر.به ابن .. ال قوليلي صح امه اسمها ايه .
ندي بحزن سكتت .
فرح بستغراب : في ايه .
ندي : اصل ماما اتوفت من واحنا صغيرن .
فرح بحزن : ياحبيبتي ربنا يرحمها متزعليش .
ندي : يارب ومن يومها انا مليش غير ابيه .
فرح : وانا كمان مليش غير ماما وبداءت تعيط .
ندي اخدتها في حضنها وجلسو يتحدثون وفرح حطت راسها علي رجل ندي وظلو يتحدثون في طفولتهم والايام مرت بيهم ازاي .....
في الاسفل يزن وفهد .
فهد : تفتكر هيعمل حاجه .
يزن : اكيد فرح بنسبه لي الكرت الذهبي عشان الورث .
فهد : ازاي يعني .
يزن : يعني جد فرح كتب كل الاملاك باسم فرح عشان كده جابر بيعمل الشويتين دول .
فهد : يعني ممكن يعمل اي حاجه عشان يخدها .
يزن بعصبيه وغضب : دا بروحو يافهد فرح مراتي دلوقتي وال يبص بس ليها يبقا الله يرحمه .
فهد : انت بتحبها بجد يايزن .
يزن : مش عارف غيرتني يافهد ازاي اقع كده بسهوله معرفش بس فيها حاجه شدتني .
فهد حب يشوف رد فعل يزن قال : بس بصراحه هي حلوه اوي وعيونها جميله اوي .
يزن بغيره : فهددددددددددد
سمعت فرح وندي صوت يزن طلعو من الاوضه يجرو يشوفو في ايه .
يزن : فرح لاء اوعي تبص ليها اي بص او اي حد تاني هيكون ساعتها حياته بين ايدي .
فهد : يعني بتحبها .
يزن : ايوه بحبها بحبها واوي كمان وال هيبص ليها هيكون نهايتو .
فرح بصدمه من كلام يزن وندي كمان كانت فرحانه ان اخيرا اخوها بداء يحب ويشوف حياته .
ندي : شوفتي اهو بيحبك .
فرح بفرحه وبداريها : احم ايه الكلام دا هو المخلوق دا بيحب دا كلام .
ندي : لاء بيحبك وهتشوفي .
فرح : اتنيلي وسكتي ونبي .
سمع صوتهم يزن وفهد نظرو الي اعلي .
ولاكن يزن غضب جدا وعيونه احمرت : فررررررررح اي الانتي لابسه دا .
فرح بصدمه وانها نسيت انها لابسه شورت وتشرت بحملات وفردا شعرها .
يزن طلع جري علي السلم وفهد بااحراج خرج الي الخارج بسرعه
فرح بخوف فضلت ترجع لورا وهي خايفه من شكل يزن يزن يقرب وهي تبعد لحد موصلت الي السلم بضهرها وفجاءه ......
ياترا هيحصل ايه